FeltöltŐ

2022-ben már harmadszorra került megrendezésre Gyergyószentmiklóson a FeltöltŐ, ami egy város szintű, ökomenikus keresztény zenefesztivál. Idén június 24 és 26 között zajlott az esemény, és mi is meghívást kaptunk rá, hogy jöjjünk el, mint fellépők.

Nagyon kalandos utunk volt, ugyanis a FeltöltŐ Expresszel mentünk oda is, vissza is. Budapestről Gyergyószentmiklósra közvetlenül jár vonat, és megkértek mintek, hogy mi is azzal menjünk, és már az úton kezdjük el a dicsőítést. Bevállaltuk a dolgot, így pétenk este az indulás után nem sokkal az étkező kocsiban gyűltünk össze többen, hogy együtt dicsérjük az Urat énekkel, gitárral, ütőhangszerrel. Nagyon jó hangulat alakult ki, és sok - nem FeltöltŐ-re tartó - kívülálló utas, vagy épp kalauz is csatlakozott a dicsőítéshez. Később Debrecenben kicsit várakoznunk kellett, és azt a kb. 20 percet kihasználva a padon ülő és gitározó 2 Lacit (Csiszér Lacit és Prazsák Lacit) körbe kerítve még zsidó körtáncot is jártunk a peronon, aminek láttán sokan megálltak az arra járók közül.

Az út többi része is szerencsére zevartalanul folytatódott, és egy rövid alvás után, a határon való várakozás miatt kb. 1 óra késéssel szombaton be is futottunk Gyergyószentmiklósra, ahol már nagyon vártak minket. Lacit virággal köszöntötték, és az önkéntesek az "Egész Föld felett" c. számra még egy kis koreográfiát is bemutattak.

Az állomásról rögtön a Basilides Tibor sportcsarnokba - FeltöltŐ Ifjúsági Találkozó helyszínére - mentünk, ahol egy fél órával később már a színpadon dicsőítettünk. Ezután Cotiso tartott egy előadást, ami alatt mi gyorsan elmentünk a szállásunkra, lepakoltunk, átöltöztünk, és mentünk vissza, hogy ismét dicsőítsünk. Nem sokkal később kiscsoportos beszégetések keretében kérdezgethették Prazsák Lacit, Csiszér Lacit és Pintér Bélát a fiatalok az életükről, a hivatásukról, missziójukról.

A kiscsoport után ökumenikus istentisztelet volt a fiatalok számára, amin mi vittük a zenei szolgálatot. Az istentiszteleten többek között Novák Zsolt baptista lelkipásztor tartott beszédet, ahol a nap mottójára alapozva (Merj álmodni!) három pontot járt körül:

1. Merj hinni Istenben!
  2. Merj NAGYOT álmodni!
  3. Merj küzdeni az álmodért és merj mélyre evezni!
József történt keresztül pedig kiemelte azt is, hogy az sem mindegy, hogy milyen álmaink vannak. Mert Józsefnek nem csak "szimpla" álmai voltak, hanem Istentől jövő álmai.

Az ifi feltöltŐ után szombat este még elmentünk a nagyszínpadhoz, ahol a backstage-ben vacsorával vártak minket. Közben sok ismerős arccal találkoztunk mind az előadók, mint a résztvevők közt. Vacsi után volt aki visszament a szállásra, volt aki pedig még maradt a koncerteken. Laci még egy dalt is énekelt aznap este a többi előadóval közösen.

Vasárnap reggel soundcheck-kel kezdtünk, majd reggelivel folytattuk.

Dél körül ökumenikus istentiszteleten vettünk részt a nagyszínpadon, ahol Laci is énekelt.

Ebéd után kicsit pihentünk, majd 18:00-kor mentünk fel a színpadra. Az istentisztelet óta folymatosan szakadt az eső, ennek ellenére az emberek nagyon kitartóak voltak és nagyon sokan maradtak ott a téren. Abszolúte csodaként éltük meg, hogy a dicsőítésünk közben az óra óta tartó eső hirtelen eláltt, ső még a nap is kisütött! Ezek után a teret teljesen elözönlötték az emberek. A koncert után az nézők elkezdték visszatapsolni a csapatot, de ahogy Laci mondta - a vonat nem sajnos nem vár - így rohantunk az állomásra, hogy visszafele is elérjük a mozdonyt.

Az állomáson, ahogy mentek haza a résztvevők a FeltöltŐ-ről, még sok fiatallal találkoztunk, és ott is újra előkerül a gitár, szájharmónika, cajon, és dicsőítettünk egyet.

Hazafele az utunk rendben volt, csak sajnos késett a vonat, így miután bepakoltunk és átültünk az autóba, nagyon sietnünk kellett Sopronba, hogy odeérjünk időben Margaritha nővér lelkigyakorlatára, ami aznap kezdődött, és amin mi vittük a zenei szolgálatot.