…életem eddigi talán legfájdalmasabb „műtétjét” éltem át

2019. nyarán vettem részt először Margaritha nővér lelkigyakorlatán. A nővér első mondatai közt elhangzott akkor, hogy ezen a lelkigyakorlaton 3-szor kell részt venni. Huh, miféle rendelet ez? - gondoltam, de sejtettem azt is, hogy szabálykövető ember lévén fontos lesz számomra ez a szempont. Fontos lett…

Ennek köszönhetően jutottam el idén 3. alkalommal Margaritha Valappila nővér lelkigyakorlatára, amit Manfred Huber atyával együtt tartott Sopronban, augusztus utolsó hetében. 250-en gyűltünk össze a Szent Imre templomban, s ami meglepett, hogy a résztvevők 70 %-ban első résztvevők voltak. Margaritha nővér idén négyszer tartotta Magyarországon lelkigyakorlatát, s mint elmondta, itt, Magyarországon mindig ennyire teltházas, évről évre kiemelkedően magas létszámmal vagyunk jelen. Dicsőség Istennek!

S mit adott 3. alkalommal? A nővér egyszerűen felépített, erősen igei alapú tanításai a kérügmát hirdetik: Isten atyai szeretetét; azt, hogy bűnös vagyok; Jézus a Megváltóm, gyógyítóm és szabadítóm; és a Szentlélekkel való betöltekezés erejét és kegyelmét. Mindháromszor, amikor voltam a lelkigyakorlaton, napi szentmise, szentségimádás, rózsafüzér és dicsőítő imádság töltötte ki a délutánt, s a héten ugyanazok a tanítások, ugyanaz a tematika, ugyanazok az igék… Lehet, hogy nem tűnik különlegesnek. De mégis… A hét közepére kezdtem érezni, mennyire mélyül évről évre a kimondott Ige, Margaritha nővér és Huber atya tanítása, s elkezdett mélyebben dolgozni bennem a Szentlélek. 

Csütörtökön a dicsőítő és Szentlélek hívó imádság alatt életem eddigi talán legfájdalmasabb „műtétjét” éltem át a szívemben. Megláttam azt is, hogy Isten már 4 évvel ezelőtt kezdte előkészíteni azt a gyógyulást, amit akkor este kaptam. 2019-ben Margaritha nővér szavai által a Lélek hangja volt bennem, hogy nekem ide tényleg el kell mennem 3-szor legalább. Két Ige a Bibliából élővé lett bennem:

„Mert Isten szava eleven és hatékony, áthatóbb minden kétélű kardnál, behatol az értelemnek és a léleknek, az ízeknek és velőknek elágazásaihoz, és megítéli a szív gondolatait és szándékait.” (Zsid 4,12)

„Jézus Krisztus ugyanaz tegnap, és ma, és mindörökké.” (Zsid 13,8)

Ami valóban különlegessé teszi a lekigyakorlatot: Margaritha nővér és Huber atya jelenléte, lénye, a Mindenható Isten felé való teljes odaszántsága és szentsége. Amíg a nővér tanított, addig Huber atya az Oltáriszentség előtt Isten jelenlétébe helyezett minket. Amíg Huber atya tanított, addig Margaritha nővér térdelt az Úr lábainál. Istennek legyen hála, hogy ott lehettem! 

                                                                                                           Nagyné Bolla Henrietta

További képek a szolgálatainkról: ITT





Megjegyzések