Erdélyi kaland

November 17 és 20 között Erdélyben jártunk:

Csütörtökön egész nap utaztunk: Zoli Sióagárdról átjött Kecelre, így 6:00-kor indultunk el a tanyáról Kiskunhalasra, ahol felvettük a zenekar egyik barátját, majd mentünk tovább Kecskemétre, ahol Tibivel és Benedekkel bővült a gárda. (Benedek ugyanis egy korai vonattal feljött Kecskemétre, így nem kellett kitérőt tennünk Szeged felé, én pedig már szerda este lementem Kecelre, mert Szentendréről nem értem volna le időben csütörtök reggel.) Tiszta logisztika. :)

Kecskemét után legközelebb már csak a határon álltunk meg, ahol rendben átjutottunk. Végül, ha jól emlékszem, ottani idő szerint olyan 18:00 körül érkeztünk meg Gyergyószentmiklósra, ahová egy házaspár, a zenekar jóbarátai hívtak meg bennünket egy nagyon finom és kiadós vacsorára, ami mellett jót beszélgettünk. Még egyszer köszönjük!

A lakoma után még visszaszálltunk a szekérbe, és mentünk tovább Csíkmenaságra, ahol a szállásunk már le volt foglalva. Késő este érkeztünk meg. A szállás jól be volt fűtve, lobogott a tűz a kandallóban, és minden nagyon szép volt, a vendéglátóink pedig igazán kedvesek voltak. Ráadásul minden étkezésre ínycsiklandó ételeket készítettek, ami után arról beszélgettünk, hogy valahogy itt Erdélyben minden annyira jóízű, hogy az ember még azt is megszereti, amit addig valamiért nem evett meg.

Péntek délelőtt volt egy kis szabadidőnk, és átmentünk Pottyondra, Laci anyukájához, ahol befogtuk a lovacskát a szekér elé, és kimentünk Fenyővégre, egy kis dombocska (ami itt már hegynek számítana) oldalában meghúzódó fenyveshez és kaszálóhoz. Itt a srácok felmentek az erdőbe egy picit sétálni, (szerencsére medvét nem láttak), én pedig kihasználva a lehetőséget, lovagoltam. Mikor visszatérek, még Benedek, sőt Tibi is felült egy körre Csillag hátára.

Este a csíkmenasági templomban a szentmisén vittük a zenei szolgálatot, majd a kultúrházban tartottunk egy olyan másfél-két órás dicsőítést és evangelizációt. A nagyterem teljesen megtelt, a résztvevők bátran és büszkén énekeltek, a "mozgós" daloknál pedig a gyerekek kijöttek és vidáman táncoltak, mutogattak velünk együtt. Nagyon örömteli este volt.

Másnap reggel 8:30-ra mentünk a csíkszentgyörgyi plébániatemplomba, hogy bepakoljunk.  10:00-től 14:00-ig, majd egy órás ebédszünet után, 14:00-től 18:15-ig tartottunk lelkinapot, amiben volt dicsőítés, tanúságtétel, kérügma, tanítás.

18:30-tól keresztelő volt a templomban, amin szintén játszottunk pár dalt, a keresztelő után pedig szentmise kezdődött, amin a plébános úr külön azért adott hálát, hogy ezen a napon hallhatta énekelni a híveket.

Vasárnap - szomorúan, hogy itt kell hagynunk Erdélyt, de reménykedve, hogy jövünk még - elindultunk hazafelé, hiszen még annyi minden jó várt ránk otthon is: stúdiózás, Ászáf 2 és ki tudja még mi...

Még egyszer hálásan köszönjük Réti Zsófinak a meghívást és szervezést, a szállásadóinknak a szíves vendéglátást és fejedelmi ételeket, a Jóistennek pedig a biztonságos utat, megérintett szíveket és megváltozott életeket!